Job valt op met schoppen, schelden en slaan
Job trekt op een negatieve manier met succes de aandacht. Jongens zoals Job vallen op met schelden, schoppen en slaan. Vaak is dit gedrag aanleiding voor de leerkracht om met ouders in gesprek te gaan. Alles kidzzz is een effectieve manier om kinderen die opvallen met agresssief gedrag te helpen. In dit blog vertel ik het verhaal van Job. Agressief gedrag klinkt voor veel ouders heftig en naar. Ik spreek liever van onbeheerst gedrag. Vaak zit achter dit negatief gedrag van alles: weinig zelfvertrouwen, een tekort aan zelfbeheering, een negatief gedragspatroon en een probleem met het accepteren van grenzen. De mate beinvloedbaarheid van zorgt dat deze kinderen al heel jong op het verkeerde pad komen.
Agressief gedrag bij jongens
Agressief gedrag hoort bij de normale ontwikkeling van kinderen. Bij de meeste kinderen neemt de frequenties en de intensiteit van agressief gedrag af als de kinderen naar de basisschool gaan. We weten ook dat ongeveer 5 tot 10 procent van de kinderen problematisch agressief gedrag behouden. Dit agressief gedrag kan in de toekomst een risico vormen voor problemen. Het kan gaan om afwijzing van leeftijdsgenoten, schooluitval, drugsgebruik, delinquentie en zelfs tot ontwikkeling van een gedragsstoornis. Het is ontzettend belangrijk dat dit gedrag dus vroegtijdig wordt gesignaleerd en dat deze kinderen preventieve ondersteuning krijgen. Alles kidzzz is de benadering waarmee je kinderen die op een negatieve manier aandacht vraagt helpt.
Alles kidzzz; de individuele training voor kinderen die op een negatieve manier aandacht vragen
Op de basisschool vallen deze kinderen op met druk, agressief, boos en lawaaierig gedrag. Vaak zijn ze impulsief beïnvloedbaar en van de partij als er kattenkwaad wordt uitgehaald. De Alles Kidzzz training is een individuele succesvolle training die helemaal opmaat gemaakt kan worden en gericht is op kinderen in groep zes, zeven en acht met boos gedrag . Kijk mee met Job die de komende weken aan de slag gaat met Alles Kidzzz.
Het verhaal van JobÂ
Vandaag mag ik Job uit groep zeven ontmoeten. Job heeft al een schorsing te pakken en valt op met bravoure gedrag. Hij vraagt op en negatieve manier om aandacht. Er is met hem gewerkt met het zogenaamde groene en rode pad. Dit heeft hij goed begrepen en kiest er nu voor om alles te doen op het rode pad, expres. Job reageert naar de leerkracht brutaal, scheld, schopt en slaat veel en wanneer er een incident is dan is hij betrokken. Job lijkt ongevoelig voor straf en kan moeilijk omgaan met autoriteiten.
Ik maak kennis met Job en ik zie een beleefde jongen die precies kan uitleggen wat er aan de hand is. Job vertelt dat zijn boze gevoel begonnen is midden groep zes. Het moment dat hij is blijven zitten en zijn groep is verandert. Hij heeft niet begrepen waarom dit is gebeurd hij voelt zich verdrietig omdat zijn vrienden niet meer in de klas zitten. Job heeft het gevoel dat niemand hem begrijpt. Achter het boze gedrag zit een klein jongetje die zich alleen en verdrietig voelt. Er is hem groot onrecht aangedaan. Job heeft geen grip meer en door boos te doen krijgt hij niet wat hij nodig heeft. Job wil zich blij en gelukkig voelen op school. Inmiddels heeft Job van alles gehoord wat niet deugd aan hem. Job kan eigenlijk geen positieve kanten of talenten van zichzelf opnoemen in het gesprek.
Job weet niets positiefs over zichzelf te noemen
Binnen de eerste vijftien minuten. Komt Job er achter dat hij een fanatiek spelletjes Fanaat is, hard werkt, super netjes werkt en al heel veel weet over zijn gevoel. Job houdt graag van sporten, bewegen en actief zijn. Hij laat zien dat hij weer helemaal blij en gelukkig is. Job heeft weer hoop dat hij weer blij en gelukkig kan zijn en zich weer fijn en relaxed kan voelen op school. Job staat er niet meer alleen voor. Het gaat er nu om dat Job zijn eigen kwaliteiten nog beter gaat kennen en gaat benutten en dat de leerkracht en zijn ouders Job weer verder gaan helpen. Het doel voor de komende twee keer is dan ook om zo veel mogelijk hulpbronnen van Job te activeren. Het negatieve patroon doorbreken dat is het eerste doel. De enige weg is verbinding met Job leggen. Tot zover het doel is geslaagd!
Vraagt jouw kind ook op een negatieve manier om aandacht?
 Wanneer je kind heftig gedrag laat zien dan wil je graag dat dit verandert. Hoe naar is het wanneer je kind op jonge leeftijd zo’n slechte naam heeft op school. Hoe verander je dit. Wil je hier een keer over door praten. Maak gerust een belafspraak. Wil je verder lezen over boos gedrag. Dan heb ik een waardevol e-book geschreven om boze kinderen beter te begrijpen.
0 Reacties